Hlavná stránka
O nás
Wellness doma
 
Wellness pre investorov
Dom sáun a kúpeľných zariadení
Váš zdravotný stav
 
Vaše zdravie
 
Sauna je zdravá
 
Fit aj v zime 
 
Sauna a ochladenie
 
Sauna a odkyslenie
 
Regenerácia
 
Sauna a redukcia hmotnosti
 
Wellness ABC
Servis
Referencie
 
Príslušenstvo
 
Filmy
Kontakt

 

Sauna na figúru.

  Na jar sa vracia človeku chuť do života. Príroda sa prebúdza a ožíva aj ľudský organizmus.

Teraz sa tomu hovorí detoxikácia a očista od zimného balastu – aby sme sa cítili dobre a aby sme sa v lete mohli znova prezentovať v našom fitness-klube a ukázať svoju postavu.
 
 
     
    Čo  môže byť na chudnutie lepšie ako sauna?

Ponúka detoxikáciu a povzbudenie. Prirodzene že nie je jednoduché len tak “roztopiť” tuk, ktorý si naše telo v zime nahromadilo, hneď ako sa posadíme do horúcej saunovej kabíny, ale môžeme účinne stimulovať látkovú výmenu, očistiť a odľahčiť organizmus.  Aj naša suchá pokožka, ktorú sme celú zimu ukrývali pod hrubými odevmi, ako aj podkožné tkanivo sa chcú dať do poriadku. V zime bolo aj prekrvenie nastavené “na úsporný režim” a tak sa mohli v skrytých rezervách nahromadiť prebytky.
 
         
    Klasická sauna môže najlepšie podporiť vnútorné jarné upratovanie.

Mnohí ľudia vnímajú účinky sauny ako príliš silné.  Ak niekto nie je zvyknutý a položi si latku príliš vysoko, ani sa potom neodváži horúcu teplotu vystriedať so studenou sprchou. Takto to ale tiež nemusí byť. V súčasnosti existuje toľko možností saunovania, že každý si môže vybrať podľa svojej chuti, a s istotou, že majú trvalé a dokonca vedecky podložené účinky na zdravie. Tak ako každý z nás má individuálnu konštitúciu, vlastnú potrebu tepla a určitý stupeň trénovanosti, tak individuálne je možné meniť aj podmienky v saune.
 
         
    Ako to funguje v SANÁRIU s funkciou SaunaPUR®?

Teplota sa tu pohybuje medzi 46 až 80°C, teda nižšie ako v klasickej fínskej saune. Potí sa v nej napriek tomu dobre, možno ešte dokonca skôr ako v “normálnej“ saune, lebo vlhkosť vzduchu sa tu pohybuje od 40 do 55%. V tomto teplotnom a vlhkostnom rozsahu si môže každý vybrať svoje osobné hodnoty, pri ktorých sa cíti najlepšie, a potom sa rozhodne či už pre klasickú saunu, alebo saunu Pur, tropický kúpeľ, jemný parný kúpeľ, aromatický alebo teplovzdušný kúpeľ.
 
         
    Pôst a sauna.

Možnosť voľby medzi tropickým, jemným parným, aromatickým alebo teplovzdušným kúpeľom je mimoriadne príjemná, najmä ak sa napríklad v čase pôstu skutočne rozhodnete nejesť a krvný obeh nie je taký robustný ako obvykle. Ale vyššia vlhkosť vzduchu má aj ďalšie prednosti. Napríklad v zime je pokožka značne vysušená. Pri vysokej vlhkosti vzduchu v sanáriu sa menej namáha, vyčistí sa zvnútra i zvonka a znova ukáže svoju plnú elasticitu.
 
         
    Ale ako to presne v saune funguje s vitalitou a detoxikáciou?

Následkom vysokých teplôt je hĺbkovo zburcované prekrvenie a celkový krvný obeh, čo vedie k silnému prepláchnutiu takých tkanív ako je pokožka a podkožné väzivo, ktoré je v zime prekrvené slabo. Len čo sa totiž ochladí, krvné cievy v pokožke a v podkoží sa zúžia, aby nestratili teplo.  Keď je krvný obeh “nastavený na úsporný režim” začnú sa v tele hromadiť škodlivé látky a nánosy. Podstatne zvýšené  prekrvenie v saune tieto nahromadené škodliviny z tela vyplaví. Pretože pritom telo stratí aj množstvo tekutín, je potretné túto stratu vyrovnať pitím minerálky, ľahkého bylinkového čaju alebo ovocých strekov. Pri tejto detoxikácii zvnútra, vystúpia zhustené tekutiny a škodlivé látky cez pokožku a súčasne odvodnia podkožie. Pokožka potom dostane výživu zvnútra, aby sa regenerovala a znovu napla.
 
         
    Ako často by som sa mal saunovať, aby som sa zbavil zimných nánosov? 

Pravidelne! So všetkými obmenami, ktoré ponúka napríklad SANÁRIUM s funkciou SaunaPUR® je  naozaj zábavné dvakrát do týždňa sa komplet uvoľniť, oživiť sa zvnútra i zvonka, aby ste sa na jar mohli pýšiť sviežim telom s napnutou pokožkou.  Ideálne sú dve dávky po 8 – 10 minút bez  preháňania, najlepšie v sede na druhom stupni. Využite získaný jarný telesný pocit aj na úpravu svojho jedálneho lístka: sýte jedlá nahraďte chrumkavou zeleninou a jarnými šalátmi. Hlboké  uvoľnenie by ste mali využiť ako dobrú regeneráciu a prípravu svalstva, ktoré môžete – najlepšie na nasledujúci deň – zaťažiť intenzívnejšie ako v iné zimné dni. Vašej postave a Vášmu zdraviu to len prospeje. Zaženie to aj jarnú únavu a okrem toho – to dokazujú aj štúdie – pripraví imunitný systém na to, aby lepšie znášal bláznivé výkyvy aprílového počasia. Ale predovšetkým: cítite sa vo svojej koži dobre a Vaše telo je v úplne novej jarnej pohode!
 
Predchadzajúci

Hore